Larm om upptäckt hot skickas när AVG CloudCare inte kan ta bort ett hot, eller har inte avlägsnat ett hot på under en minut.
För att lösa detta, se först till att den automatiska rensningen är aktiverat
- Öppna Policy -> Antivirus -> Antivirus – Avancerade inställningar.
- Avmarkera ”Fråga mig innan hot rensas bort”.
- Klicka på Stäng.
- Öppna Settings och markera ”Automatically heal/remove infections”.
- Välj Save & Apply to Devices.
- Öppna Devices -> Klicka på enhetens namn -> Scan Now för att hitta och rensa bort alla eventuella infektioner.
Om inställningarna var korrekta eller varningen visas igen, gör följande
- Öppna AVG AntiVirus på enheten lokalt.
- Klicka på Alternativ -> Historia -> öppna relevanta resultatet (Resident Shield Resultat eller Scan resultat).
- För Resident Shield resultat väljer Ta bort alla hot eller Markera det upptäckta hotet och välj Ta bort markerade.
- Klicka på Review and Take Action eller Open Detections.
- Välj Remove All eller markera och klicka på Remove Selected.
- Statusen ändras då till Secured.